ראשי > Oracle, SQL Server > האם יש למיקרוסופט ב- SQL Server 2011 תשובה ל-Oracle RAC?

האם יש למיקרוסופט ב- SQL Server 2011 תשובה ל-Oracle RAC?

האם יש למיקרוסופט ב- SQL Server 2011 תשובה ל-Oracle RAC?

אני אענה כמו נשיאנו שמעון פרס: "כן ולא".

ה-Oracle RAC הוא פתרון ותיק של אורקל שהוצג כבר די מזמן (מימי אורקל 9). ה-RAC החליף את ה- OPS או (Oracle Parallel Server) המיושן שהיה בנוי על הנעילות של מערכת ההפעלה (בניגוד ל-RAC שבו הנעילות מנוהלות ע"י האורקל ללא שימוש בשירותים של מערכת ההפעלה). במשפט אחד, ה-RAC (קיצור ל- Real Application Clustering) הוא פתרון המשלב גם זמינות גבוהה (כאשר שרת נופל, האחרים מגבים אותו) וגם פתרון scalability (יכולת להתמודד עם יותר משתמשים ועם עומס רב יותר ע"י הוספת עוד שרתים למערך שכולם אקטיביים). ה-RAC הוא פתרון נפלא והוא יחודי לאורקל (וגם אחת הסיבות מדוע אורקל היא המובילה העולמית בשוק). אבל מכיל כמה חסרונות כמו העובדה שהוא יקר להחריד וכמו גם המורכבות הרבה שלו הן בהתקנה ובעיקר בתחזוקה הדורשת מומחיות כדי להוציא מה-RAC  את הביצועים האופטימליים.

למיקרוסופט תמיד היו שני יתרונות בולטים מעל אורקל: המחיר (הזול יותר) והפשטות (או קלות/נוחות השימוש). והנה מיקרוסופט מציגה ב-SQL Server 2011 (המכונה Denali) פיצ'ר חדש מהניילונים המכונה AlwaysOn שהוא למעשה שכלול מנגנון ה-mirroring של המערכת שנועד להגדיל את הזמינות שלה.

אחת הבעיות של מנגנון ה-mirroring  הקיים בגרסאות הנוכחיות היא שכל DB מועתק לרפליקה שלו באופן בלתי תלוי ונפרד – וזו בעיה. בסיסי נתונים של SQL Server לרוב מכילים תלויות לוגיות של נתונים . ה- AlwaysOnמציע אפשרות לבנות Availability groups כשכל קבוצה מכילה מספר בסיסי נתונים. בזמן Failover אפשר לבצע Failover לכל הקבוצה ובכך להבטיח שהאפליקציה שמשתמשת במספר בסיסי נתונים תמשיך לעבוד עם ה- mirror.

חידוש נוסף של ה-AlwaysOn הוא היכולת להשתמש ברפליקה שלו – אבל… לקריאה בלבד (שלא כמו ב-Oracle RAC שמאפשר גם כתיבה תוך סנכרון נעילות בין השרתים). ב-SQL 2008 לא ניתן להשתמש ברפליקה כלל, אלא רק כשעושים failover. היכולת להשתמש ברפליקה לקריאה יכול להיות שימושי במיוחד לצורך הפקת דו"חות מנתוני אמת על גבי שרת הרפליקה מבלי להכביד או להשפיע על הביצועים של השרת העיקרי.

עוד חידוש הוא שאפשר לבנות עד 4 העתקים ל-DB (וזה נהדר במיוחד לצורך disaster recovery).

ה-AlwaysOn זקוק ל-Windows clustering שבלעדיו אי אפשר להשתמש בו. לשימחתנו אם פעם cluster  חייב אותנו למנגנון storage משותף ועשה בעיות אם החומרה של השרתים הייתה שונה, הרי שהיום (Windows Server 2008) המנגנון הזה בלתי תלוי ואפשר להחזיק שרת אחד של HP בת"א ושרת אחר של  Dell בניו יורק ואז לבצע mirroring  ביניהם. יש לשים לב לרשיון שמחייב Windows server Enterprise Edition כדי לתמוך ב-Clustering.

לסיכום: האם יש למיקרוסופט ב- SQL Server 2011 תשובה ל-Oracle RAC?

כן – מבחינת הזמינות.

לא – מבחינת ה-scalability.

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה